لزوم ادارهی مهدکودکها و پیشدبستانیها توسّط آموزش و پرورش یک مسئله، مسئلهی مهدکودکها و پیشدبستانیها است. مهدکودکها متأسّفانه رها است؛ مهدکودکها هم ذیل آموزش و پرورش است. اوّلاً دستگاههای مختلف دولتی با هم در این زمینه بگومگو دارند که این بگومگوها باید برطرف بشود؛ وانگهی وقتی که دستگاه را شما رها بگذارید، دیگران میآیند بچّههای مردم را میگیرند، میبرند آنجا و تربیتهای غلط داده میشود. گزارشهای بسیار بدی بنده دریافت کردم از بعضی از مهدکودکها که واقعاً نگرانکننده است. اداره کنید مهدکودکها را. مهدکودک هم فقط یک مرکز خدماتی نیست که بچّه را حفظ کنند و خدمت بدهند، [ بلکه ] به یک معنا مرکز آموزشی و پرورشی است، منتها خب با زبان خاصّ خود، با شیوهی خاصّ خود. وقتی که ما میگوییم برای مهدکودکها برنامه داشته باشید، به طریق اولی ٰ پیشدبستانیها [ اهمّیّت پیدا میکنند ]. پیشدبستانی هم جای بسیار مهمّی است، آنجا هم فکر لازم دارد، باید فکر کنید، برای آن برنامه فراهم بکنید و [ برای ] بچّهها که حالا به طور طبیعی همه از پیشدبستانی عبور میکنند - که سابق [ این جور ] نبود - این را جوری [ اداره ] بکنید که انشاءالله اینجا بتوانند از این فرصت استفاده کنند. علّت اصرار نفوذ طواغیتِ عالَم در آموزش و پرورش کشورها