فکر پاک و مقدّسى که در دنیا به وجود آمده [ یعنى ] فکر انقلابى و فکر توحیدى و فکر الهى، و فکر شیطانى و اهریمنى، اهل هنر - شما را میگویم، من از زبان شما حرف میزنم - باید این هنر را و این مایهی هنر را به کار ببرند و غلیظ کنند و شاعر و نویسنده و هر هنرمند دیگرى، در خدمت این تفکّر مقدّس قرار بگیرند؛ یعنى از هنر، از مایهی هنر و ابزار هنر حدّاکثر استفاده را بکنند. البتّه این بحثهایى را که آیا هنر ابزار است، تعبیر « ابزار » براى هنر درست است، درست نیست، بگذاریم براى آن کسانى که اهل این بحثهایند. مقصود من معلوم است که چیست. من خواهش میکنم خواهران و برادرانى که در این مجموعهی حوزه کار میکنند، این را مهم بشمارند. پیشرفت شماها خیلى خوب بوده؛ البتّه من شما برادرها را و خواهرها را که از نزدیک غالباً نمیشناسم و نمیتوانم بگویم پیشرفت [ فرد ] شما، پیشرفتِ هنر متعهّد و انقلابى، خوب بوده. کارهاى شما را که انسان میبیند، این را احساس میکند. و من مطمئنّم که اگر تلاش بکنید و امکانات هم همانطور که گفتند فراهم بشود، هنر حقیقى و پُرجوشش در کشور ما که پایگاههاى خیلى زیادى هم دارد، واقعاً خواهد توانست در آیندهی نزدیکى، این فکر صحیح را - تفکّر انقلاب را و تفکّر توحیدى را - بر جوّ این جامعه مسلّط کند و آن اندیشه را عمق ببخشد.