بهصورت شعر و سخنِ منظوم، با بهترین گویشها و حنجرهها بیان کنند. اگر اینجور بشود، شاید ذهن بشرِ متوسّطِ امروز و ما کسانی که از معارف حقیقی الهی دوریم و در ذهنمان و در دلمان و در روحمان کشش نداریم که حقایق والا و متعالی را درک بکنیم، بتوانیم گوشهای از فضایل و مدائح ( ۳ ) و مناقب ( ۴ ) و محامد ( ۵ ) این بزرگوار را بفهمیم و درک کنیم. وقتی انسان به روایاتی که مربوط به فاطمهی زهرا ( سلام الله علیها ) است و از ائمّه ( علیهم السّلام ) صادر شده است مراجعه میکند، میبیند آنچنان زبان معصومین ( علیهم السّلام ) نسبت به این بزرگوار، زبان ستایش و خضوع و خشوع است که برای کسی که مقام والای فاطمهی زهرا ( علیها سلام ) را ندانسته باشد، ممکن است مایهی تعجّب بشود. از خود پیغمبر اکرم ( صلّی الله علیه و آله و سلّم ) که پدر و مربّی این مخدّرهی ( ۶ ) بزرگوار بود، تا امیرالمؤمنین که همسر او بود و تا فرزندان او و ائمّه ( علیهم السّلام )، هر کدام راجع به زهرای اطهر جملهای سخن گفتهاند، آن را با زبان تعظیم و ستایش بیان کردهاند. و این نشاندهندهی آن مقام والا و توصیفناشدنی است. حقیقتاً برای ذهن قاصر ما، آن علوّ درجهی معنوی و ملکوتیِ امّ الائمّة النّجباء ( علیها سلام الله ) قابل درک نیست و ما به قدر فهم خودمان ممکن است یک رشحهای از رشحات ( ۷ ) را درک کنیم.