از شرّ ظلم و جور طاغیان و ظالمان نجات دادن. هدف حکومت ولیعصر ( عجّل الله تعالى فرجه الشّریف ) در آخرالزّمان هم، باز همین عدل است. شما این روایات مربوط به امام زمان و دعاها و زیارتهاى مربوط به امام زمان را که میخوانید، نگاه کنید و ببینید روى چه چیزى تکیه میشود؛ وَ اَنتَ الَّذى تَملَأُ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً بَعدَ ما مُلِئَت ظُلماً وَ جَورا .( ۱۵ ) این « بعد » در دعاها، در یکى دو جا بیشتر نیست. بنده یک وقتى در نماز جمعه گفتم من جایى پیدا نکردم که « تَملَأُ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً بَعدَ ما مُلِئَت ظُلماً وَ جَورا » باشد ؛( ۱۶ ) گفتم در تمام روایات و ادعیه و زیارات « کَما مُلِئَت ظُلماً وَ جَورا » است، جز دو جا: یکى از آن دو جا زیارت غیرمعتبرى است ،( ۱۷ ) یکى هم که نسبتاً زیارت خوبى است - سند درستى ندارد - « سَلامُ الله الکامِلِ التّام »( ۱۸ ) [ است که ] آنجا هم « بعد ما ملئت ظلما و جورا » است؛ در همهی این روایات و دعاها، مسئلهی آمدن امام زمان معلّل به این شده که این بزرگوار بیاید و در دنیا قسط و عدل بیاورد. اصلاً مشکل دنیا این است که قسط نیست، عدل نیست؛ مشکل دنیا [ این است ]؛ که روزبهروز هم این مشکل دارد زیادتر میشود؛ همین الان ما داریم میبینیم این مشکل رو به افزایش است. همین الان تحوّلاتى در اوضاع جهان هست که البتّه نمیدانیم چه خواهد شد. هنوز تکلیف دنیا و قطببندیهاى آن معلوم نیست. این شرق و غربى که با همدیگر موازنه داشتند و رقابت داشتند و مسابقه داشتند، این شکست؛