همهی فضاى عالم اسلام، برحسب ظرفیّتها و موقعیّتها، از آن بینش و آن درک استفاده خواهند کرد. اینکه تبلیغاتچیهاى استکبار و صهیونیسم، جنجال در دنیا به راه انداختند که « انقلاب اسلامى را مسئولین کشور ایران میخواهند صادر بکنند » و صدور انقلاب را بهمثابهی ( ۲ ) یک جُرمى وانمود کردند در تبلیغات زهرآگین خباثتآمیزشان، این از جملهی همان کارهایى است که بهطور معمول از ایادى صهیونیسم و استکبار، غیر از این انتظارى نیست؛ چون مبناى تبلیغات آنها بر تزویر و خدعه و دروغ است. مسئله این است که یک فکر درست، یک تفکّر آزادکننده و بیدارکننده وقتى متّکى به اسلام بود، در تمام آفاق اسلامى طرفدار و خریدار و علاقهمند و دلباخته خواهد داشت. چه کسى از ایران به کشورهاى اروپایى یا آفریقایى یا اقصاى آسیا رفته بود که از فضایل امام امّت براى آنها بیان کند، یا جزئیّات تفکّر انقلابى را با زور یا با طوع ( ۳ ) و رغبت به آنها تزریق کند که این حرکت عظیم در دنیا - به طرفدارى از امام در زمان حیات بابرکتش، و به عزادارى براى او پس از رحلتش - به وجود آمد ؟ دنیاى اسلام و امّت اسلامى، یک چیزِ یکپارچه است. البتّه که استکبار، یکپارچگى آن را نمیپسندد؛ امّا هست. ما وقتى از اسلام و از اصول انقلاب و از اهداف انقلاب اسلامى سخن میگوییم، مخاطبمان همهی مسلمانان عالمند؛ و آنوقتى [ هم ] که از مبارزه و مقابله با استکبار جهانى و قلدرها و غارتگران عالم حرف میزنیم، مخاطب ما تمام مستضعفان عالمند. این طبیعتِ پیام ما است؛ اسلام یعنى این. البتّه استکبار جهانى این