میشده؛ امّا امروز ما به عنوان جمهوری اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی میخواهیم چهکار کنیم ؟ این، نکتهای است که دائم باید در ذهن ما، به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی باشد که « ما میخواهیم چهکار کنیم ؟» ما، دو کار باید انجام دهیم؛ یکی اینکه تبلیغ را به بهترین شکل سازماندهی کنیم؛ چون با سازماندهی، اندک نیرویی هم که وجود دارد در جای خود صرف میشود. مثل این است که شما یک مقدار آب معیّن را لولهکشی کنید. لولهکشی خاصیتش این است که از این مقدار آب، یک قطرهاش هم هدر نمیرود و تا آنجا که شما میخواهید و لولهها را میبرید، این آب خواهد رفت. سازماندهی، اینطوری است. سازماندهیِ تبلیغ این است که هیچ انرژی تبلیغی هدر نرود؛ مثل آبی که تبخیر نشود، توی گل فرو نرود، بیخودی صرف جایی که لازم نیست، نشود. لابد دیدهاید که گاهی اوقات، بعضی از آبها را زیادی توی یک باغچه میریزند و باغچه را گِل میکنند؛ یعنی این آب حیاتبخش، موجب لجنزارشدن و خرابشدن میشود. گاهی اینگونه است. گاهی ما تبلیغ را اینگونه انجام میدهیم. یکجا فلان مقدار تبلیغ لازم دارد، ماسه برابر مقدارِ لازم تبلیغ میکنیم. این میشود ضدّ تبلیغ. سازماندهی، از اینها جلوگیری میکند. پس، کارِ اوّل در وظایف شما، سازماندهی تبلیغ است. تبلیغاتی را که انجام میگیرد، باید به شکل صحیحی تقسیم بندی و سازماندهی کنیم و به جای خودش برسانیم.