نوارِ امروزِ این شیخ بزرگوار و استاد قرآن، از نوارهای یادگاری خواهد بود و انشاءاللَّه خواهد ماند. برای خود او هم انشاءاللَّه وسیله یادآوری و برای دیگران هم مایه استفاده است. دیگران هم بحمداللَّه خوب خواندند. اما اینها همه مقدّمه ورود در آن بنیاد رفیع است. باید وارد شوید و قرآن را حفظ کنید. من در برنامههای این دو سه روز که پخش شد، دیدم بچههای کوچک ما قرآن را با خصوصیات آیه، سوره، صفحه به صفحه و خطبهخط حفظ کردهاند. بسیار کار جالبی است. بسیار زیباست. واقعاً باید از پدران و مادران این بچهها تجلیل کرد. بسیار اهمیت دارد که انسان اینطور با نوجوان خودش کار کند و او را اینگونه بار بیاورد. اینها میماند.
البته من یک تذکّر هم بدهم: ذهن این بچهها را با اعداد رایانهای پر نکنید. ما چه کار داریم که فلان سوره چند حرف دارد ؟ روزگاری این گونه مسائل لازم بود. روزگاری که خوف تحریف وجود داشت، لازم بود عدد کلمات و عدد حروف، محفوظ باشد. امروز قرآن، هزاران چاپ شده است. چهکسی جرأت دارد یک حرف از قرآن کم یا زیاد کند ؟ این کارها امروز لازم نیست. بهجای این کارها، بگویید حفظ کنند که در خواتیم آیات، تعبیراتِ مثلاً « و هو السّمیع العلیم » چند جا در فلان سوره آمده است. سمیع یا علیم یا قدیر؛ چند تا از اینها با هم آمده است. کدام یک با هم آمده است. اینها خوب است. اینها را حفظ کنند. اینها در فهم معانی آیات تأثیر میگذارد. ببینند