خیلی نباید ما را نگران کند. البته اگر بفهمیم چه کسی سوء استفاده کرده و چگونه سوء استفاده کرده، چنانچه راه دنبالگیری قانونی داشته باشد، ولش نمیکنیم - این را هم شما بدانید - مگر خیلی زرنگ باشند و بهانهی قانونی دست ما ندهند. * ضمن تشکّر از اینکه دوباره فرصتی پیدا شد که ما خدمتتان باشیم. شانزده سال از تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی - که حضرتعالی عضو مؤسّس و هیأت امنای آن هستید - میگذرد. با توجّه به آییننامهی تشکیل دانشگاههای غیرانتفاعی و اینکه مطابق اساسنامهی دانشگاه آزاد اسلامی، هیأت امنا و ریاست دانشگاه و همچنین شورای فرهنگی آن، نظارت فائقه دارند، برای رفع کاستیهای مدیریت اداری، مالی، آموزشی و فرهنگىِ این دانشگاه چه باید کرد ؟ من توضیحاً داخل پرانتز عرض میکنم که اعمال سیاستها و ضوابط خاص ناهماهنگ با نظام یکپارچهی آموزش عالی کشور و بعضاً حتی ناقض اساسنامهی دانشگاه، از مصادیق بارز این کاستیهاست که منجر به ایجاد فضای تقریباً بستهی فکری و غیرقابل انتقاد به سایر مراکز آموزش عالی و نتیجتاً و به تبع آن، نوعی تعبیض میان دانشجویان و دانشگاهها بهویژه در جذب و اشتغالشان و تخصیص امکانات آموزشی و کمک آموزشی شده است. در واقع محور صحبت ما این فاصلهای است که بین دو بخش بزرگ آموزش عالی دولتی و غیردولتی - که غیردولتی، عمدهاش دانشگاه آزاد اسلامی است و حضرتعالی هم از مؤسّسان و بنیانگذاران آن بودهاید - بهوجود آمده است. این نکتهای که عرض کردم، مشکل شخصی نیست؛ دیگر دانشجویان هم