از طریق شیعه و سنّی نقل شده است؛ نه اینکه فقط شیعه نقل کرده باشد؛ لکن به نظر من از همه مهمتر همان « سَیِّدَةِ نِساءِ اَهلِ الجَنَّة » است. ببینید خدای متعال در آیهی قرآن - همین آیهای که قاری محترم امروز تلاوت کردند - میفرماید: وَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلًا لِلَّذینَ ءامَنُوا امرَاَتَ فِرعَون ؛( ۴ ) [ همسر فرعون ] الگو برای همهی مؤمنین، نه فقط برای زنها؛ برای « لِلَّذینَ ءامَنُوا » [ است ]. یعنی خدای متعال برای همهی مؤمنین دو زن را الگو قرار داده است: وَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلًا لِلَّذینَ ءامَنُوا امرَاَتَ فِرعَون، یکی زن فرعون - جناب آسیه - که دربارهی او چند جملهای میفرماید؛ بعد میفرماید: وَ مَریَمَ ابنَتَ عِمران ؛( ۵ ) یکی هم حضرت مریم. خب این دو، الگو هستند برای همهی بشریّت؛ برای همهی مؤمنین عالم؛ این دو نفر و همهی زنهای برجسته و اولیای الهی از جنس مؤنّث، همه در بهشتند، جایشان بهشت است؛ آنوقت فاطمهی زهرا « سَیِّدَةُ نِساءِ اَهلِ الجَنَّة »( ۶ ) است، سرور همهی اینها است. ماها نمیتوانیم بیشتر از این، آن مقامات را درک کنیم. البتّه شعرای عزیز ما، خوانندگان محترم و عزیزِ امروز، بیاناتی کردند و خیلی هم خوب، لکن همهی اینها کمتر از آن حدّ عالیِ صدّیقهی طاهره ( سلاماللهعلیها ) است؛ بیان پیغمبر و کلام پیغمبر و کلام خدا از همهی اینها رساتر است. وقت گذشته؛ من مطالبی اینجا یادداشت کردهام که بگویم، لکن خب نزدیک ظهر است، من به اجمال عرض میکنم. روز ولادت صدّیقهی طاهره ( سلاماللهعلیها ) روز زن است. زن در منطق اسلام و معرفت اسلامی یک الگویی دارد، یک چهارچوبی برای زن معیّن شده است؛ این چهارچوب، یک چهارچوب کامل است. یعنی زنِ اسلامی عبارت است از آن موجودی که