آن کسانی که این جور معنا میکنند این آیه را از هر معنایی از این سه معنایی که عرض کردیم، یک معنای رمزی مورد نظر این گویندگان است و یک شاهدی هم از قرآن برای این سخن خودشان، این تعبیر و تفسیر خودشان، پیدا میکنند و ذکر میکنند. اینکه گفتیم دلیلی ندارد، یعنی دلیلی نداریم که مراد از سنگ در اینجا همان چیزی است که آنها میگویند. وَالّا مثلاً آن معنای اوّل که گفتند مراد از سنگ آن بتها است، خب بله آیهای در قرآن داریم که: اِنَّکُم وَما تَعبُدونَ مِن دونِ اللّهِ حَصَبُ جَهَنَّم 4 این خطاب به کفّار است یعنی شما و آن چیزهایی که میپرستید غیر از خدا، همهی شما با هم «حَصَبُ جَهَنَّم»؛ یعنی در جهنّم خواهید سوخت. این را دلیل گرفتند برای اینکه [بگویند] پس بنابراین منظور از حجاره همان بتهای سنگی است. در حالی که میدانیم همهی آن چیزهایی که میپرستیدند از جنس سنگ نبود؛ مثلاً از جنس چوب یا بعضی چیزهای دیگر هم ممکن بود بین آنها باشد. بنابراین، این آیه در قرآن هست امّا این آیه دلیل بر این نیست که مراد از حجاره در اینجا همان بتهای سنگی است.