۱۰) مدیریّت محترم در برابر خود، مسائل و مشکلات فراوان و نیز حوادث پیدرپی و متوقّع و نامتوقّع خواهد یافت که شایسته است در این میان، نخستین مهمّ خود را تشخیص اولویّتها و فوریّتها قرار دهد. برخی از این مسائل عبارتند از: طبقهبندی مراحل تحصیلی طلّاب در قم، تعیین رشتههای اختصاصی و موادّ درسی آن، تهیّهی کتب درسی مناسب و در صورت امکان تغییر در کتب درسی کنونی، تعیین مدارسی برای رشتههای مختلف که طبق برنامههای درسیِ معیّن اداره شوند، مدارس ویژه برای تربیت افرادی جهت اشتغال در مشاغل خاص یا متناسب با روحانیّون، تعیین پایاننامهها و شهادات مخصوص حوزهی علمیّه برای درجات مختلف علمی، شناسایی استعدادهای برجسته برای تحقیق یا تحصیل و تهیّهی امکانات برای پرورش آنها، رسیدگی به وضع معیشتی طلّاب و تأمین ضروریّات مشترک از قبیل مسکن و مَدرس و بیمارستان و غیره، تدوین مقرّراتی برای کیفیّت زیست عمومی طلّاب، فراهم آوردن حوزههای درس اخلاق و ترویج معنویّت و سلوک روحانی و روحیهی زهد و عفاف و سادهزیستی و امثال آن در حوزه، تأسیس واحدهای علمی با گرایشهای نو و ابتکاری و کمک به هر آنچه از این قبیل در حوزه هست، تشکیل مدارس ویژهی تربیت مبلّغ و مدرّس برای داخل و خارج کشور، و مسائل متعدّد دیگری که هریک اهتمام و تدبیر و برنامهریزی و پیگیری ویژهای را میطلبد.