همین جا من استفاده کنم این نکتهای را که اینجا نوشتم [بگویم]؛ از تولید، بخصوص در سیما مراقبت باید بشود. آقایانی که مسئول این کار هستند، به این اکتفا نشود که به یک تهیّهکننده گفته بشود که آقای تهیّهکننده شما مثلاً یک فیلم بیست دقیقهای، یک ساعتی، ده ساعتی، در این موضوع برو تهیّه کن؛ نه، در تمام طول مدّت کار، ابزارها و چشمها و بینشهای سرشار از بصیرتی مراقبت داشته باشند، ببینند چه از آب دارد درمیآید. یک تهیّهکننده، یک ذرّه خدای نکرده مسئولیّتش ضعیف باشد، کار خراب خواهد شد! اگر شما مراقبت نکردید، ممکن است در فیلمنامه یک چیزی گنجانده بشود، آن کارگردان بیچاره، آن بازیکن11 بیچاره هم همان را باید اجرا بکند، یک چیز بدی از آب درمیآید؛ کما اینکه گاهی مشاهده میشود. اینهایی که عرض میکنم، از بر نیست، از رو است؛ یعنی چیزهایی است که دیده شده، مشاهده شده، نمونههایی را میشود ذکر کرد؛ فرض بفرمایید یک فیلمی نسبت به یک داستان تاریخی بسازیم که نتیجه و مفهوم این فیلم، چیزی باشد خلاف واقعیّت، دروغ؛ این درست است؟ باید شما بالاسر آن فیلمنامه و فیلمنامهنویس باشید و مراقبت کنید. حالا اگر فیلمنامه خوب از آب درآمد، آن کارگردان یا حتّی یک نفر از هنرمندها، یک جا بخواهند یک حرکتی انجام بدهند، یک کلمهای را اضافه بکنند که به طور معمول این کار انجام میگیرد؛ خب میتوانند این کار را بکنند بعد شما باید بیایید بگویید خب، فیلم حالا ساخته شده؛ چه کار کنیم، باید پخش کنیم! یا مقدار زیادی پول خرج کنید، بعد آنچه را خرج شده، پاره کنید یا ببُرید و دور بریزید. مراقبت خیلی چیز مهمّی است.