بیانات و مکتوبات 1369


رسانه‌ی جمعی در همه جای دنیا یکی از حسّاس‌ترین مراکز است؛ مخصوص ایران نیست. دلیل آن هم واضح است؛ زیرا همه چیز یک دستگاه تبلیغاتی و یک وسیله‌ی عمومی مثل صداوسیما در هر لحظه‌ای جلوی چشم مردم است؛ خوبی‌اش، بدی‌اش، کاری که در آن انجام گرفته باشد، تلاشی که شما انجام میدهید. این‌جور نیست که امروز شما یک کاری را در صداوسیما انجام بدهید و اثر آن مشهود نباشد؛ نه، هر کاری که در صداوسیما انجام بگیرد، آثار آن خیلی زود مشاهده میشود. البتّه برنامه‌های بلندمدّت هم هست مثل همین تربیت عناصر کارآمد که بعدها انسان نتایج آن را میبیند، لکن آن، خارج از اداره‌ی روزمرّه‌ی این تشکیلات است.

«2»